DELTAGARINFORMATION

Jönköping 5 september

Nu är det dags att börja uppladdningen för Stafesten för UNICEF.  Här är kort information om loppet som avgörs tisdagen den 5 september.

Nummerlappar
Nummerlapparna delas ut i samband med uthämtning av stafettpinnen i Knektparken från kl. 15.30.


Vätska

Vatten finns på start-, målområdet och längs banan, efter c:a 2,5 km.

Tidtagning
Tidtagningen sker med hjälp av ett datachip som är fäst högst upp på en flik av nummerlappen. RIV INTE BORT DENNA FLIK! För att tidtagningen ska fungera optimalt ska fliken vara utvikt från kroppen med en vinkel av mellan 45 och 90 grader. Nummerlappen ska fästas på bröstet och vara fullt synlig under hela loppet. Undvik att ha händer/armar framför överdelen av nummerlappen, där chipet sitter, när du passerar start- och mållinjen.

Stafettpinnen
Stafettpinnen kan hämtas från kl. 15.30 tillsammans med nummerlappskuvertet.

Start
Kl 17.30 i Knektaparken

För att undvika att sista sträckans löpare får springa i mörker gör vi ibland en så kallad omstart. Har inte 4:e sträckans löpare kommit till växlingslinjen senast kl.19.30 så blir det en omstart. 5:e sträckans löpare får i så fall springa iväg på ett nytt startskott innan lagkamraten har kommit till växlingslinjen. I stället för att växla springer 4:e sträckans löpare i mål. Sedan lägger vi ihop tiderna så att laget får rätt sluttid.

Bansträckning

 

Picknick
När laget har sprungit är det dags för picknick i gröngräset. Varje lag får en välfylld picknicklåda med mat och dryck. Picknicklådan hämtas i picknicktältet mot uppvisande av sista sträckans nummerlapp efter målgång. De lag som beställt extra picknicklåda får en picknickbiljett i deltagarkuvertet. När picknicken är över kan ni mingla med kollegor & kunder med snacks, dryck eller en kopp kaffe hos Gårdsrosteriet.

Kontakt
Har du några kontakta Stafesten, tel 036-13 30 54, E-post: [email protected] Under evenemangsdagen hittar du vårt informationstält på evenemangsområdet.

Lycka till!

IKHP