DELTAGARINFORMATION

Örebro 3 september

Nu är det dags att börja uppladdningen för Stafesten för UNICEF. Här är kort information om loppet som avgörs tisdagen den 3/9.

Nummerlappar
Kuvert med hela lagets nummerlappar delas ut i Info-tältet på tävlingsdagen i Stadsparken vid stora scenen från kl 16.00.

Tidtagning
Tidtagningen för stafetten sker med hjälp av ett datachip som är fäst högst upp på en flik på nummerlappen. Nummerlappen ska fästas på bröstet och vara fullt synlig under hela loppet.
För promenadklassen sker ingen tidtagning.

Stafettpinnen
Första sträckans löpare hämtar stafettpinnen vid startplatsen från 16.30 mot uppvisande av första sträckans nummerlapp.

Start för Stafettklassen
Kl. 17.30 startar första sträckans löpare i Stafettklassen.

För att undvika att sista sträckans löpare får springa i mörker gör vi ibland en så kallad omstart. Har inte 4:e sträckans löpare kommit till växlingslinjen senast kl.19.30 så blir det en omstart. 5:e sträckans löpare får i så fall springa iväg på ett nytt startskott innan lagkamraten har kommit till växlingslinjen. I stället för att växla springer 4:e sträckans löpare i mål. Sedan lägger vi ihop tiderna så att laget får rätt sluttid.

Start för promenaden
Kl. 17.40 startar Promenadklassen.
För promenadklassen sker ingen växling utan alla promenerar direkt in i mål och därför krävs heller ingen stafettpinne.

Picknick och After Run
När laget har sprungit är det dags för picknick. Varje lag får en välfylld picknicklåda med mat och dryck. Picknicklådan hämtas i picknicktältet mot uppvisande av sista sträckans nummerlapp. De lag som beställt extra picknicklåda får en separat picknickbiljett.

Information
Har du några frågor om Stafesten så kontakta oss gärna på [email protected]. Under evenemangsdagen hittar du vårt informationstält på evenemangsområdet.